PALVELULAITTEET – HUOLI POIS!

 

Osaatko kuvitella tilanteen, jossa tiputat puhelimesi ja sen ruutu pirstoutuu tuhansiksi palasiksi? Tai olet lentokentällä ja huomaat, että laukkusi päällä ollut läppäri on varastettu?

Sekin voi olla tuttua, että kone on oikutellut jonkin aikaa, esimerkiksi sammunut yllättäen. Olet kenties ajatellut viedä koneen huoltoon, mutta ennen sitä kone ehtii jo pimetä lopullisesti.

Kaikissa näissä tilanteissa tulee ehkä ensin mieleen uuden laitteen hankkimisen kustannukset. Mutta varmasti vielä karmeampi pelko iskee siitä, onko laitteella olleet tiedot menetetty – kenties lopullisesti.

Nyt huoli pois! Kehitimme juuri näitä tapahtumia ajatellen palvelulaitteen, jossa nämä asiat on huomioitu. Voit keskittyä työskentelyyn ja elämiseen vailla IT-huolia.

HUOLETONTA MENOA!

Nyt sinun ei tarvitse ajella ympäri kaupunkia läppäri kainalossa vain päästäksesi jonottamaan huoltoon. Eikä miettiä, miten pärjäät huollon aikana ilman konetta. Ja kaiken päälle arvuutella, mitä kaikki tämä tulee maksamaan.

Koska me paketoimme kaiken kauniiseen pakettiin palvelulaitteeksi, jota kutsutaan myös Mustaomenaksi. Huollot kuljetuksineen kuuluvat ennakoitavaan kuukausihintaan. Kuriiripalvelu hakee koneen huoltoon. Voit keskittyä tuottavaan työhön ja jättää IT-huolesi meille.

Jos IT-asiat eivät ole yrityksesi ydinosaamista, voit säästää aikaa ja rahaa palvelulaitteilla. Et tarvitse raskasta IT-tukea etkä erillisiä huoltolaajennuksia.

 

VERTAA PALVELULAITETTA, LEASINGIA JA KERTAOSTOSTA »

PALVELULAITTEEN HYÖTYJÄ

Jatkuva varmuskopiointi

Tietokoneiden varmuuskopiointi takaa sen, että tiedostosi ja työsi ovat aina turvassa – sattuipa mitä tahansa.

Kattava vakuutus

Laitevakuutus huolehtii siitä, että käytössäsi on toimiva työkalu jos laite rikkoontuu tai katoaa.

Nopea huolto

Laitteissa oleva huoltosopimus takaa, että laitteet noudetaan ja huolto aloitetaan heti, joten vältyt turhalta odottelulta.

Varalaite

Jos laitetta ei voida huoltaa välittömästi (3 arkivuorokauden kuluessa), saat käyttöösi varalaitteen.

Apple-palvelulaitteet

Palvelulaitevalikoimaan kuuluu Apple-tietokoneet ja -mobiililaitteet.

Saat tarjouksen palvelulaitteesta menemällä Mustapekan verkkokauppaan, mutta ostoskoriin lisäämisen sijasta painat “Lisää leasing- tai palvelulaitetarjoukseen” ja lähettämällä tarjouspyynnön meille.

SIIRRY VERKKOKAUPPAAN »

Kysyttävää? Soita meille 09 622 4066 tai laita viestiä myynti@mustapekka.fi

Kannettavat

Applen suosituimmat koneet nyt palveluna: MacBook Air, MacBook ja MacBook Pro

Palvelulaitteena hinta alkaen 32 €/kk (36kk)

Pöytäkoneet

iMac 21,5 ja 27 -tuumaisina sekä iMac Pro työskentelyyn, jossa tarvitaan tehoa ja hyvää näyttöä.

Palvelulaitteena hinta alkaen 41 €/kk (36kk)

Mobiililaitteet – iPadit

Kaikki iPadit on saatavana palvelulaitteena – iPad, iPad Mini ja iPad Pro

Palvelulaitteena hinta alkaen  15 €/kk (36kk)

Mobiililaitteet – puhelimet

iPhonet alkaen 7-sarjasta uusimpiin, Xs-, Xs Max- ja Xr -malleihin

Palvelulaitteena hinta alkaen 20 €/kk (36kk)

PALVELULAITTEEN HYÖTYJÄ

Yhdellä sopimuksella

Saat palvelut ja laitteet samalla, ennakoitavalla kuukausimaksulla.

Ei investointiriskiä

Säästät  myös omaa pääomaa koska palvelulaite ei rasita yrityksen maksuvalmiutta.

Kaikki samassa paketissa

Huollot ja vakuutukset sisältyvät hintaan. Et tarvitse yritykseesi erillistä IT-osastoa.

Laitehallintarekisteri

Saat käyttöösi selainpohjaisen rekisterin, josta näet kaikki yrityksesi palvelulaitteet ja -sopimukset.

Palvelulaite, leasing vai kertaosto?

Mahdollisia tapoja koneen hankintaan on useita. Se, mikä on paras vaihtoehto sinulle, riippuu monesta tekijästä. Jos arvostat huolettomuutta ja työskentelyn varmuutta eikä sinulla ei ole osaamista tai aikaa IT-ylläpitoon, voi olla valintasi palvelulaite.

Jos sen sijaan pärjäät koneiden kanssa tai yrityksessäsi on IT-osaamista ja osaat hankkia itse tarvittavat lisäpalvelut voi paras ratkaisu olla hankkia kone Mustapekan leasingilla.

Jos haluat saada raha-asiat heti alta pois ja koneiden käyttötuki on sinulla jo kohdallaan, voi sinun valintasi olla kertaosto. Myös monien uusien yritysten ainoa vaihtoehto voi olla kertaosto, koska leasing ja palvelulaite vaativat yleensä ensimmäisen vuoden tilinpäätöksen, jotta luottopäätös voidaan tehdä.

Seuraavassa taulukossa on koottu ominaisuuksia, mitä eri ostotavoissa tulee laitteen mukaan:

OMINAISUUSPalvelulaiteLeasingKertaosto
Huollot kuuluvat laitteen hintaan
Varalaite huollon ajaksi
Laitteen kuljetus huoltoon ja takaisin
Laitteet huolletaan aina pikatyönä
Vakuutus, joka kattaa takuun ulkopuoliset vahingot
Tiedostot on jatkuvasti varmuuskopioitu pilveen
Ei investointiriskiä ennakoitavalla kuukausimaksulla
Laitteiden hallinta helposti yhdessä osoitteessa
Tietoturvallinen laitevaihto ja kierrätys

Esimerkki: Hintavertailu Macbook Pro 13″

PALVELULAITE

HINTA 66,26€/kk (alv. 0%)

Sisältää:
– tietokone
– varmuuskopiointi 24/7
– vakuutus
– nopea huoltopalvelu
– varalaite
– laitehallintarekisteri
– tietoturvallinen kierrätys

LEASING

HINTA 56,51 €/kk (alv. 0%)

Sisältää:
– tietokone

Lisäksi tulee kustannuksia:
– vakuutus (muutama euro/kk)
– avausmaksu 50€

Kannattaa hankkia:
– AppleCare-huoltolaajennus 201€ (alv. 0%)
– varmuuskopiointi

KERTAOSTO

HINTA 1693 € (alv. 0%), 36 kk jaettuna 47 €/kk

Sisältää:
– tietokone

Kannattaa hankkia:
– vakuutus (muutama euro/kk)
– AppleCare-huoltolaajennus 201€ (alv. 0%)
– varmuuskopiointi

PALVELULAITTEET PÄHKINÄNKUORESSA

Mustapekan palvelulaitteet (Daas, Device-as-a-Service tai laitepalvelu, aka Mustaomena) on helpoin ja huolettomin ratkaisu hankkia yrityksen IT-laitteet. Voit nukkua yösi rauhassa, sillä tietosi ja tiedostosi on aina tallessa, vaikka koneesi hajoaisi tai katoaisi. Saat selkeällä kuukausimaksulla käyttöösi laitteet ilman omistamisen riesaa.

Laitteet on vakuutettu ja niihin on sisällytetty asiakastuki ja huoltosopimus, joka on lajissaan paras: huippunopea huolto, laitteen ilmainen nouto ja palautus, varalaite pidemmässä huollossa sekä varmuuskopiointi ja datan palautus huollon jälkeen. Tietokoneisiin tulee oletuksena jatkuva ja rajaton 24/7 varmuuskopiointi, jonka ansiosta tietosi ovat täysin turvattu.

Saat lisäksi käyttöösi hallintarekisterin, josta näet palvelusopimuksessa olevat laitteet ja niiden palvelusopimukset. Sopimuskauden päätyttyä laitteet kierrätetään tietoturvallisesti ja ympäristöystävällisesti.

MIKSI HANKKIA PALVELULAITE MUSTAPEKALTA?

Mustapekka on suomalainen IT-talo, jolla on kokemusta tuhansista laitetoimituksista yli 20 vuoden ajalta.
Mustapekka on yrityksille suunnattujen IT-palveluiden edelläkävijä. 

Mustapekalta kannattaa hankkia palvelulaite

koska Mustapekka on täysin suomalainen yritys, pääomat eivät valu Ruotsiin tai muihin kolmansiin maihin
✔ koska Mustapekalla on pitkä kokemus ICT-alasta
✔ koska saat henkilökohtaista palvelua
✔ koska varmuuskopiot ja data ovat turvassa suomalaisilla palvelimilla
✔ koska tukipalvelut ovat myös Suomessa, ei Virossa tai Intiassa
✔ koska Mustapekan palvelulaite on kattavin paketti

Huoltosopimus

Palvelulaitteen huoltosopimus on ehkä tärkein yksittäinen palvelu kaikkien palvelujen joukosta. Se tarjoaa yrityksellesi yksinkertaisen tavan hallita ja kontrolloida Apple-tuotteittesi huoltokustannuksia koko laitteen elinkaaren ajan. Sopimus takaa myös sen että huollot sujuvat ennalta määriteltyjen vasteaikojen ja prosessien mukaisesti, eikä huollosta tule erikseen ylimääräisiä hallinnollisia kuluja esimerkiksi huoltorahtien osalta. Sopimus turvaa Apple-laitteidenne toimivuuden koko niiden elinkaaren ajan.

Palvelutasolupaus (SLA)

Yksi (1) arkipäivä vastaanotetuille töille
Työn valmistuminen kolmen (3) arkivuorokauden kuluessa. Mikäli työ viivästyy, järjestetään asiakkaalle varalaite huollon ajaksi.

Huoltotyö ja varaosat

Huoltosopimus sisältää viallisten laitteiden vikadiagnoosin, korjauksen, tarvittavat varaosat sekä korjaukseen ja varaosiin liittyvän hallinnollisen työn. Korjauksissa käytetään ainoastaan Applen alkuperäisiä osia.

Huoltokuljetukset

Laitteiden kuljetus huoltoon ja takaisin sisältyy sopimukseen. Rahtikirjan ja kuljetustilauksen voi tehdä suoraan asiakasportaalimme kautta.

Usein kysyttyä – FAQ

Voinko muuttaa sopimuskauden pituutta kesken kaiken?

Sopimuskautta ei voi lyhentää, mutta laitteen palvelukautta on mahdollista jatkaa 1kk tai 3kk jaksoissa maksimissaan yhden vuoden (12kk) alkuperäisestä erävälistä riippuen. Jatkovuokran hinta on vastaava kuin palvelukauden kuukausimaksu.

Mitä palvelulaitteen kuukausihintaan sisältyy?

Palvelulaitteen kuukausihintaan sisältyy kaikki: koneen toimitus, vakuutus ja palvelut. Ainoastaan sopimuskohtainen laskutuslisä 3,90€/kk/sopimus tulee päälle.

Jos hankit palvelulaitteita eri aikaan, ne voidaan niputtaa yhteen koontilaskuksi, eli laskutuslisä tulee vain yhden kerran.

Hinta alkaen on laskettu ilman varmuuskopiointipalvelua, jonka voi jättää pois, mikäli yrityksessä on varmuuskopiointi muutoin hoidettu. Varmuuskopioinnin hinta on 10€/kk/kone.

Miten palvelulaitteet ovat näin edullisia?

Valistunut asiakas huomaakin, että vaikka pakettiin on sisällytetty paljon arvokkaita lisäpalveluja, ei palvelulaitteiden kuukausihinta ole kovin paljon leasinghintaa korkeampi. Tämä johtuu siitä, että palvelulaitteisiin on sisällytetty EOL-palvelu, jossa laitteet ostetaan asiakkaalta takaisin sopimuskauden loputtua. Hyvitämme tämän hinnan suoraan kuukausihintaan.

Kiertotalouden hengessä EOL -konseptissa huolehditaan sopimukseen kuuluvien tietokoneiden elinkaaresta alusta loppuun. Kun sopimuksen mukainen palvelukausi päättyy noudamme laitteet ja tyhjennämme ne tietoturvallisesti. Lopuksi toimiville laitteille etsitään uusi koti.

Voinko lunastaa koneen sopimuskauden päätyttyä?

Lunastusmahdollisuutta ei lähtökohtaisesti ole. Poikkeustapauksissa laite voidaan lunastaa erikseen sovittaessa. Markkinahinta on saatavissa erikseen pyydettäessä ennen palvelukauden päättymistä.

Jos haluat ehdottomasti lunastaa koneen, suosittelemme sinulle silloin Mustapekan leasingin käyttämistä.

Koneessani on pahoja naarmuja. Voinko palauttaa sitä?

Laite tulee aina palauttaa riippumatta sen kunnosta.

Saadaksesi täyden hyvityksen, laitteiden tulee palautua toimintakuntoisina, alkuperäisessä kokoonpanossa. Laitteen kuntoluokka tulee olla A tai B. Mikäli laite palautuu C- tai D-luokkaisena, siitä veloitetaan seuraavasti:

Kuntoluokka C: 60% markkinahinnasta
Kuntoluokka D: 100% markkinahinnasta

Esimerkkejä laitteen kuntoluokan määräytymisestä:

A Hiusnaarmuja, isoja naarmuja kaksi tai vähemmän, sarana(t) kuluneet (löystyneet), hiushalkeamia

B Kansi rikki, näytössä naarmuja, puuttuvia ruuveja, näppäimistö tai muisti viallinen

C Virtanäppäin viallinen, Näytössä syviä naarmuja, Laite taipunut tai lommoilla, Näyttö viallinen, mutta toimiva

D Laite ei käynnisty (virrat tulee), näyttö ei toimi, prosessori tai näytönohjain viallinen,
laite lukittu (iCloud, find my phone)

Mitä laitteelleni tapahtuu kun annan sen takaisin?

Laitteet toimitetaan maahantuojan EOL-palveluun, jossa ne tyhjennetään ja käsitellään tietoturvallisesti ISO – sertifikaattien vaatimustason mukaisesti.

Tyhjennyksestä on saatavissa tiedonhävistysraportti erikseen pyydettäessä.

Onko moiililaitteissa myös varmuuskopiointi?

Ei, vain tietokoneisiin on erillinen varmuuskopiointipalvelu, koska Applen mobiililaitteissa on iCloud-varmuuskopiointi, jota tulee käyttää.

Sisältyvätkö Office 365- tai Google Docs -dokumentit varmuuskopioihin?

Ei, sillä ne ovat erillisiä pilvessä olevia palveluja, joista ei jää paikallista kopiota tietokoneelle. Office 365- ja Google Docs -tiedostojen varmuuskopiointiin on olemassa kuitenkin erillisiä työkaluja, joiden ottamista mukaan palvelulaitekokonaisuuteen voit kysyä myynnistämme 09 622 4066 tai myynti@mustapekka.fi.